luni, 1 august 2011

Probabilitati, variatie, odds. Capitol 2

In acest capitol voi prezenta cat mai pe scurt si pe intelesul tuturor teoria variatiei, calculul probabilitatilor in anumite situatii comune intalnite de orice jucator de poker. Consider foarte important acest capitol pentru cei care vor sa isi perfectioneze jocul pe termen lung.

Prin urmare, sa incepem cu calculul probabilitatilor.
Calculul probabilitatilor conduce adesea la numararea diferitelor cazuri posibile.

Principiul multiplicarii

Presupunem ca avem doua situatii A si B, situatia A se poate realiza in moduri, iar situatia B in k  moduri. Numarul de moduri in care se poate realiza A si B este k.

Experienta aleatoare: o experienta al carei rezultat nu poate fi anticipat cu certitudine, el depinzand de o serie de factori de intamplari (aleatori).

Spatiu de selectie:  multimea rezultatelor (cazurilor) posibile ale unei experiente aleatoare. Spatiul de selectie poate fi reprezentat printr-o multime finita  sau infinita. Notatie: E.

Eveniment: un element a spatiului de selectie. Orice element al lui E, notat e, este un rezultat posibil al experientei.

Cazuri favorabile:  multimea de cazuri care realizeaza un anumit eveniment.

Eveniment sigur: evenimentul care se realizeaza la orice proba (toate cazurile posibile ale experientei sunt cazuri favorabile ale acestui eveniment).

Exemplu: La afisarea flopului, evenimentul "aparitia unor carti mai mari sau egale decat 2".
 
Eveniment imposibil: evenimentul care nu se poate realiza in nicio efectuare a experientei (evenimentul care nu are niciun caz favorabil). Se mai poate defini ca eveniment cu multimea cazurilor favorabile vida. 

Exemplu: La afisarea flopului,



evenimentul "aparitia a 2 carti identice: ".

Definitia clasica a probabilitatii: Fie o experienta si evenimentele legate de aceasta astfel incat toate evenimentele sa fie egal posibile. Fie evenimentul A legat de aceasta experienta. Numim probabilitatea evenimentului A numarul: 

P(A) =  m / n

Exemplu1:



Jucatorul A :    



Jucatorul B  


Sansele (probabilitatea ) ca Jucatorul A sa loveasca setul pe turn se calcueaza astfel :

A = evenimentul ca Jucatorul A sa loveasca setul pe turn

P(A) = 2 / 45 = 0,044 - 4,4%

unde 2 = numarul cazurilor favorabile, adica 


cei 2 popi ramasi in pachet ( , )
si 45 = numarul cazurilor totale ( initial erau 52 de carti - 4 carti ( ale jucatorilor ) - 3 carti pentru flop.

De aici deducem ca pentru B = evenimentul ca Jucatorul A sa loveasca setul pe river are probabilitatea:

P(B) = 2 / 44 = 0,045 = 4,5 %.


Exemplu2:



Jucatorul A : 


Jucatorul B :  




Flop :  


Turn :   

Analog exemplului 1 deducem ca pentru C = "evenimentul ca Jucatorul B sa realizeze culoare pe turn" are probabilitatea:

P(C) = 9 / 45 = 0,20 = 20,00 %.

9 = outsurile ( cartile de inima rosie existente in pachet ) 
45 = numarul cazurilor favorabile ( 44 de carti ramase ) 

rezulta ca pentru D = "evenimentul ca Jucatorul B sa realizeze culoare pe river" are proababilitatea:

P(D) = 9 / 44 = 0,2045 = 20,45 %.

In general se foloseste pentru rapiditatea calcului forumula 4 * nr. outs pe flop , iar pe turn 2*nr. outs pentru a stabili sansele atat pe flop cat si pe turn.

Voi prezenta cat de curand cum calculam din punct de vedere al probabilitatii sansele de realizare a unei culori atat pe turn cat si pe river. 






Sper sa va fie de folos, bafta la mese !!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu